Skip to the content

Martine Rietveld over VodafoneZiggo: ‘Klantcontact is écht een belangrijk vak’

Op 1 april 2020 vindt WerkParade plaats, het grootste banenevent van Friesland. Tijdens dit event in het WTC Expo Leeuwarden komen zo’n 5000 werkzoekenden en 250 werkgevers bijeen om werk te zoeken of om met hun bedrijf te paraderen. Het is dé plek voor nieuwe carrièrekansen.

Ook het bekende VodafoneZiggo is enthousiast om werkzoekenden kennis te laten maken met het bedrijf. Talent Resourcer Martine Rietveld is een van de medewerkers van deze grote Nederlandse aanbieder op het gebied van televisie, internet en mobiele telefonie. De purpose van de organisatie is ‘Plezier en vooruitgang met elke verbinding’, en dat is niet voor niets. We spreken Martine over de passie voor haar baan, de WerkParade en de vele mogelijkheden binnen VodafoneZiggo.

Bevorderen van online samenleving

Martine is in Leeuwarden en Groningen onder andere verantwoordelijk voor het recruitment proces, zoals de werving en selectie van nieuwe klantenservicemedewerkers. Dit kan nog vrij lastig zijn door de vooroordelen over het werk, vertelt Martine. “Veel mensen hebben nog het idee dat medewerkers van een callcenter je ’s avonds bellen of lastigvallen. Dat is totaal niet meer het geval. Klantcontact is belangrijk en echt een vak apart, omdat geen enkele klant of gesprek hetzelfde is. Dit zorgt ervoor dat elke dag anders is.” Dit geldt niet alleen voor de klantenservicemedewerkers, maar ook voor Martine. “We zijn een erg jonge organisatie die nog maar drie jaar bestaat. Daarom zijn we druk bezig met het opbouwen van de organisatie. Dat is een grote verantwoordelijkheid, maar wel heel leuk. We kijken vaak naar mogelijkheden en processen die we kunnen inzetten om het belangrijkste doel te verwezenlijken: zorgen dat iedereen plezier heeft in online producten en mee kan doen in de online samenleving.”

WerkParade: in contact komen met nieuw talent

Om dat doel na te streven, wil VodafoneZiggo in contact komen met nieuwe talenten. Dat is precies de reden dat het bedrijf meedoet aan de WerkParade, zegt Martine. “We willen graag met werkzoekenden in gesprek gaan. Dit kunnen mensen zijn die niet tevreden zijn met hun huidige baan en iets anders zoeken, maar ook mensen die nog geen baan hebben. We willen met hen de samenwerking aangaan. De WerkParade zien we juist als een kans om in contact te komen met werkzoekenden die niet zo snel aan een klantenservicefunctie denken, maar er wel veel talent voor hebben. Om te laten zien dat het werk en het bedrijf echt heel leuk is, willen we graag geïnteresseerden de kans bieden om bij ons op locatie te komen. Luister bijvoorbeeld eens een gesprek mee. Als je zelf iets ervaart, heb je een duidelijker beeld.”

Open werksfeer met eigen regie

Niet alleen is een beeld krijgen van de functie erg belangrijk, maar ook de werksfeer is van groot belang. “Op ons kantoor is de cultuur heel open en de werksfeer fijn. Als je bij ons komt werken, zal je merken dat je zelf de regie hebt over gesprekken. We werken niet met scripts. Ook kom je erachter dat het klantcontact heel fijn is. Door de emotie van de klant te achterhalen en weg te nemen, kunnen gesprekken erg positief uitpakken.” Toch zijn er wel een aantal kwaliteiten waar een medewerker aan moet voldoen om het werk te kunnen doen. “Communicatief vaardig en dienstverlenend zijn belangrijke kwaliteiten. Je moet het leuk vinden om een gesprek aan te gaan en je handen uit de mouwen te steken. Elke dag is bij ons een uitdaging. Kortom, ‘to enjoy the challenge’ is de enige eis op de klantenservice. Je hebt geen verplichte opleidingen nodig, omdat je bij ons wordt opgeleid door middel van een doorgroeipad. Hier word je opgeleid voor de kanalen call, chat, social media en mail. Daarnaast leer je de skills televisie, internet, administratie en telefonie. Daarna krijg je de kans om je door te ontwikkelen binnen de organisatie. Dat kan op elke afdeling zijn: jij kiest wat het beste bij jou past.”

Ben jij klaar voor een carrièreswitch of een uitdagende nieuwe baan? Grijp dan je kans en kom langs bij de stand van VodafoneZiggo! Martine: “We bieden je een unieke kans waar je veel meekrijgt van verschillende vakgebieden. Ga met ons in gesprek over de mogelijkheden. Misschien ontdek jij jouw droombaan wel bij ons!”

 

Werkzoekend? Schrijf je hier in voor de WerkParade

 

Umbraco: The Friendly CMS
Impressie WerkParade

Powered by:

Download de NetWERKapp

Speciaal voor de WerkParade hebben we een eigen NetWERKapp gemaakt. Download de app hier!

Schrijf je in voor de WerkParade

Binnenkort volgt de nieuwe datum!